top of page
_MG_5828.jpg

6 tips til Kick-Off
med jobben

På tide å tenke på kick-off for bedriften din? Her deler vi våre beste tips til hva du bør tenke på når du skal arrangere en kick-off med alt fra 50 til 5.000 ansatte.

Kick-Off er en kilde til inspirasjon og engasjement

Langtidseffekten av å samle alle ansatte til en sosial happening, strides de lærde om, men at det har en positiv påvirkning på samhold og det psykososiale miljøet blant ansatte, levner ingen tvil så lenge en lager et godt opplegg.

Når du lar en profesjonell aktør hjelpe deg i planleggingen og gjennomføringen, kan du selv være synlig og mingle blant de ansatte under arrangementet. DET vil bli husket.

Våre tips til en gjennomført Kick-Off
Her får du noen tips til hva du bør tenke på når bedriften din skal arrangere kick-off:

  1. Mål for arrangementet.
    Først og fremst; hva er det overordnede målet med kick-off’en? Er det i anledning en produktlansering, ny strategi eller bare for å kick-starte det nye året? Målet bør legge føringer for hvordan du «pakketerer» arrangementet. Det vil si «den røde tråden» for at budskapet skal komme godt frem.

  2. Tidlig planlegging.
    Det er også lurt å starte planleggingen i god tid. Skal man finne det beste lokalet, hotellet eller restauranten for mange deltagere, så er det viktig å sjekke kapasitet og muligheter hos flere steder – gjerne 6-12 måneder i forveien. Det kan være at det perfekte stedet allerede er booket.

  3. Oppsett av budsjett.
    Sett opp et budsjett. Hvor mye skal dere bruke på kick-off totalt? Det vil gi føringer på hva dere kan tillate dere å bruke på for eksempel aktiviteter, mat og underholdning. (Bonus-tips; Husk å inkludere de ansatte denne dagen! Power Point presentasjoner fra scenen bør holdes til et minimum på en slik dag.)

  4. Planlagt program.
    Se for deg når kvelden kommer og middag skal serveres til alle sammen SAMTIDIG. Ha en stram regi på programmet. Maten kan fort bli kald dersom den taleføre lederen som ønsker velkommen går litt over tiden. Vi anbefaler å ha en strukturert produsent til stede under hele arrangementet.

  5. En overraskelse.
    Ingen kick-off uten en spektakulær overraskelse; her er det bare fantasien som setter grenser!

  6. Fungerende teknikk.
    Og sist, men ikke minst; sørg for at teknikken flyter. Det finnes ikke noe mer uheldig dersom mikrofoner ikke fungerer eller at presentasjonen som skulle vise en film ikke starter.


    Håper du får god nytte av disse tipsene, uansett om du planlegger alene, i et team eller med en profesjonell partner.

Vi idémyldrer gjerne med dere, fordi vi rett og slett elsker å lage kick-off sammen med våre kunder. Vi mener at de gode opplevelsene ligger i detaljene.

Få mer informasjon om vår tjeneste for kick-off
, eller ta kontakt med våre erfarne prosjektledere for en uforpliktene prat om deres neste kick-off!

bottom of page